Powrót na siłownię po długiej przerwie

Czasami życie układa się w inny sposób, niż początkowo zakładano. Dobrym przykładem jest tu na przykład ostatnia pandemia, kiedy wszyscy zostali zamknięci w swoich domach. Wówczas były pozamykane siłownie i niektórzy zrezygnowali z ćwiczeń. Powodem porzucenia treningów może być także choroba, depresja, brak wolnego czasu, narodziny dziecka itd. Nieważny jest powód, ale sam sposób powrócenia do formy. Jak szybko schudnąć lub zbudować masę mięśniową dobrej jakości w krótkim czasie? O tym poniżej.

Jak szybko wrócić do formy po wakacjach

Bardzo ciężko jest wytrwać w postanowieniu zmiany stylu życia. Mimo wszystko warto próbować i nawet po dłuższej przerwie, wracać do ćwiczeń oraz diety. Treningi nie muszą odbywać się każdego dnia, po wakacjach warto bowiem zacząć od małych kroczków, np. jednej wizyty na siłowni w tygodniu. Warto też wcześniej zaplanować sobie plan treningowy pod okiem trenera personalnego. Wydanie na niego pieniędzy, podobnie zresztą jak wydanie pieniędzy na siłownię, jest motywujące i sprawia, że ludzie potrafią wytrwać w swoim postanowieniu dotyczącym zmiany sylwetki.


Oprócz planu treningowego istotny jest również plan żywieniowy, który może stworzyć dietetyk. Dzięki takim planom łatwiej jest nad sobą zapanować i nie podjadać między posiłkami. Jeżeli chodzi o jedzenie, to powinno być ono zdrowe, przemyślane i dobrze zaplanowane. Na pewno należy wyrzucić ze swojego jadłospisu alkohol, fast foody, dania gotowe oraz cukry. Zamiast tego należy sięgać po cynk, imbir oraz zdrowe tłuszcze, a także niezbędne do budowania masy mięśniowej białko.


Na koniec warto też zadbać o regenerację po treningu, czyli o swój sen, relaks, odpoczynek itd. Jest to bardzo ważne, aby nie przeciążyć organizmu, zwłaszcza po dłuższej przerwie. Aby szybciej wrócić do formy warto też wykupić sobie kriokomorę oraz profesjonalne masaże.

Popularne suplementy diety na siłowni

Aby przyspieszyć cały ten proces i szybciej zbudować masę mięśniową dobrej jakości lub po prostu zrzucić zbędne kilogramy po wakacjach czy po zwykłej przerwie w treningach, warto sięgnąć po wspomagacze. Należą do nich: suplementy diety, minerały, witaminy oraz sterydy.
Do najpopularniejszych suplementów diety należą obecnie:


– kreatyna, odpowiedzialna za szybsze regenerowanie organizmu, dodawanie energii i siły sportowcom, a także wspomaganie przyrostów masy mięśniowej,


– ZMA poprawiające formę, sen oraz regenerację organizmu w czasie powrotu do kondycji i tym samym lepszego zdrowia oraz samopoczucia,


– odżywki białkowe, które zastępują białko, wspomagają budowanie masy mięśniowej, a przy okazji są łatwiejsze do spożycia w dużych ilościach.


Każdy sportowiec powinien indywidualnie wybrać sobie suplementy diety, dostosowując je do swoich możliwości oraz potrzeb. Można je łączyć lub przyjmować w pojedynkę. Niezależnie jednak od przyjętej metody, wspiera się w ten sposób powrót do formy, budowanie masy mięśniowej oraz redukcję tkanki tłuszczowej.

Rola testosteronu w budowaniu masy mięśniowej

Bardzo ważną rolę w czasie budowania masy mięśniowej odgrywa testosteron. Jest to najważniejszy męski hormon, dzięki któremu można zbudować idealną muskulaturę. Należy jednak wiedzieć, że zarówno jego nadmiar, jak i niedobór mogą powodować negatywne skutki uboczne. Właśnie dlatego iniekcje z testosteronu przyjmuje się przez określony czas, zawsze zgodnie z tym co zostało napisane w ulotce, a po jego odstawieniu należy rozpocząć tzw. cykl odblokowujący naturalną produkcję testosteronu.


Oprócz tego, że testosteron wspomaga budowanie mięśni, zwiększa też poziom energii, siły oraz motywacji sportowca do intensywnego trenowania na siłowni.

Jaki trening na zwiększenie masy mięśniowej

Aby zbudować idealną muskulaturę warto wynająć trenera personalnego, który podpowie, jakie ćwiczenia siłowe wykonywać, jak często oraz przez ile czasu, nim podniesie się poprzeczkę.

Trening na masę mięśniową nie jest prosty, ale warto dążyć do jego pełnego wykonania, zwłaszcza po dłuższej przerwie w ćwiczeniach, nie tylko po to, aby poprawić swoją sylwetkę, ale również w celu poprawienia swojej kondycji i tym samym zdrowia czy samopoczucia.

Artykuł przygotowany przez partnera serwisu

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments